ايميل ماركتينگ | پنل ايميل ماركتينگ | ارسال ايميل انبوه ايميل ماركتينگ | پنل ايميل ماركتينگ | ارسال ايميل انبوه .

ايميل ماركتينگ | پنل ايميل ماركتينگ | ارسال ايميل انبوه

درباره آموزش ارسال ايميل انبوه در ميل چيمپ

سايت ميل چيمپ در كنار ارائه ي سرويس هاي پولي خود پنل ارسال ايميل رايگان هم ارائه مي دهد . در ارسال ايميل انبوه رايگان اين سايت ، شما محدوديت ۲۰۰۰ كاربر را در پيش روي خود داريد و البته نهايتا مي توانيد در ماه ۱۲۰۰۰ ايميل نيز ارسال كنيد . از نظر ما ارسال اين تعداد ايميل فوق العاده است . همانطور كه در مقاله ي ايميل ماركتينگ و ارسال ايميل انبوه ذكر كرديم ارسال ايميل هاي هدفمند به كاربراني كه خودشان ابراز تمايل كرده اند بهتر از ارسال ايميل به هزاران هزار كاربري است كه هيچگونه اطلاعاتي راجع به رضايت و علاقه مندي آن ها به دريافت ايميل نداريد . ضمنا سايت هاي ارائه دهنده ي پنل ايميل ماركتينگ تقريبا داراي عملكرد مشابهي هستند كه با ياد گرفتن يكي به راحتي مي توانيد از سايرين هم استفاده كنيد . در اين مقاله قصد داريم ارسال ايميل انبوه در ميل چيمپ را به صورت تصويري آموزش دهيم .

مرحله اول : ثبت نام

ابتدا با وارد كردن آدرس mailchimp.com در مرورگر خود وارد سايت مي شويم .
برروي دكمه قرمز رنگ Sign Up Free كليك كرده وارد صفحه زير مي شويم :
در اين صفحه اطلاعات خودمان را وارد مي كنيم . پيشنهاد ما اين است كه در اين مرحله و براي ساختن اكانت از ايميل هاي رايگان همچون جيميل و ياهو استفاده نكنيد . username و password را هم به صورت دلخواه انتخاب كنيد و بر روي دكمه Create My Account كليك كنيد .

تبريك مي گوييم ! ثبت نام اوليه تمام شد .

مرحله دوم : تاييد اطلاعات اوليه

در اين مرحله لازم است وارد ايميل خود شده و ثبت نام اوليه خود را تاييد كنيد . براي اين كار بر روي گزينه ي activate account كليك كنيد .

با كليك بر روي لينك تاييد عضويت ، به صفحه زير منتقل مي شويد . كد خواسته شده را وارد كنيد .

تبريك مي گويم ! ثبت نام قطعي به پايان رسيد .

مرحله سوم : ورود به سايت و تنظيمات اوليه

اكنون مجددا وارد سايت شده و بر روي گزينه log in كليك كنيد تا به صفحه ي زير وارد شويد . در اين صفحه اطلاعات خواسته شده را وارد كنيد تا بتوانيد وارد پنل خود شويد .

Login—MailChimp—email-marketing-made-easy

در ابتدا مي بايست اطلاعات خود را تكميل كنيد ، پس موارد خواسته شده را پر كرده و بر روي گزينه Save And Get Started كليك كنيد .

پس از اين كار وارد صفحه ي زير مي شويد . صفحه اي كه در پايين مشاهده مي كنيد ، داشبورد شما است .

مرحله چهارم : ساخت ليست ايميل

قبل از اينكه ارسالي داشته باشيد ، مي بايست ليست ايميل خود را بسازيد ، بدين منظور از منوي بالاي سايت ، گزينه ي Lists را انتخاب كنيد . با ورود به بخش ليست ها ، بر روي گزينه ي Creat List كليك كنيد . راه ديگر اين است كه از همان صفحه ي فوق بر روي گزينه ي Creat A List كليك كنيد . با كليك بر روي آن ، صفحه ي زير نمايش داده مي شود . در اين صفحه ، اطلاعات خواسته شده را پر كنيد .

پس از اينكه اطلاعات خواسته شده را پر كرديد ، بر روي گزينه Save كليك كنيد . با اين كار به صفحه زير وارد مي شويد

هم اكنون ليست شما ساخته شده است ، اما محتوياتي درون آن نيست . پس در منوي بالاي همين صفحه گزينه Add subscriber را انتخاب و بر روي گزينه Import subscribers كليك كنيد ، صفحه ي زير باز مي شود .

Import-New-Subscribers-MailChimp-1024×876

در اين صفحه شما به روش هاي مختلفي مي توانيد ايميل هاي خود را وارد ليست مورد نظرتان بكنيد . راهي كه ما انتخاب مي كنيم ، كپي و پيست كردن از يك فايل اكسل است ( نهايتا ۲۰۰۰ ايميل ) سپس بر روي گزينه ي Copy/Paste From Excel كليك كنيد تا صفحه به شكل زير تغيير كند :

در درون باكس طوسي رنگ كليك كنيد ، خواهيد ديد كه نوشته هاي نمايشي درون آن حذف شده و آماده ي وارد كردن اطلاعات شما مي باشد

.ايميل هاي خود را در اين قسمت Paste كنيد . سپس بر روي گزينه ي Import List كليك كنيد . صفحه به شكل زير در مي آيد .

مرحله ي پنجم : ساخت يك كمپين ايميل ماركتينگ

اكنون نوبت آن رسيده كه كمپين ارسال ايميل خود را درست كنيم . بدين منظور بر روي گزينه ي Campaigns از منوي بالاي صفحه كليك مي كنيم ، در اين صورت با تصوير زير مواجه مي شويم :

از سمت چپ صفحه ، بر روي دكمه Creat Campaign كليك مي كنيم . با اين كار ، منويي به صورت كشويي باز مي شود كه داراي ۴ بخش است .

ما بر روي گزينه ي اول يعني Regular OI” Campaign كليك مي كنيم .

فعلا با ساير گزينه ها كاري نداريم ، وقتي كمي با اين سيستم كار كنيد ، خودتان به عنوان كنجكاوي هم كه شده آن ها را بررسي كنيد ، حتما به سرعت ياد مي گيريد .

در اين مرحله مي بايست اگر چندين ليست در يافت كنندگان داريد ليست خود را مشخص كنيد . همچنين اين امكان وجود دارد كه تنها به برخي از اعضاي يك ليست ارسال كنيم ،

پس از انتخاب ليست مورد نظر ، بر روي گزينه ي Next كليك كنيد . در اين صورت با صفحه ي زير مواجه مي شويد ، در اين صفحه شما مي توانيد گزينه ارسال ايميل به تمام ليست يا بخشي از ليست را انتخاب كنيد .در اينجا ما ارسال ايميل به تمام ليست را انتخاب كرده ايم و بر روي گزينه ي Next كليك مي كنيم .

در اين مرحله مي بايست اطلاعات ايميلي كه ارسال مي كنيد را وارد كنيد .

Name Your Campaign : نام كمپين خودتان را در اينجا قرار دهيد . اين نام دلخواه است هر چه بخواهيد مي توانيد وارد كنيد ، اما حواستان باشد نام را طوري انتخاب كنيد كه در آينده با ديدن نام آن بتوانيد متوجه بشويد كه محتواي آن چه بوده است .

Email Subject : سابجكت ايميل تان را در اينجا وارد كنيد . اين بخش را كاربرانتان مشاهده مي كنند ، پس حواستان را جمع كرده و با دقت و وسواسي خاص آن را انتخاب كنيد .

From Name : ايميل از طرف چه كسي ارسال مي شود ؟ همان را در اينجا بنويسيد ، مانند نام شركت تان . اين نام را هم مخاطبان تان ميبينند .

From Email Address : در اينجا مي بايست يك آدرس ايميل از خودتان وارد كنيد تا آن دسته از مخاطبان تان كه مي خواهند به ايميل شما پاسخ دهند از اين طريق اقدام كنند . در سمت راست صفحه هم چند گزينه برايتان قرار داده شده است . اين گزينه ها داراي دو بخش هستند . در بخش بالايي ، گزينه هايي مربوط به سنجش عملكرد مخاطبان تان قرار دارد . چون از سرويس رايگان استفاده مي كنيد ، دو گزينه به صورت تيك خورده وجود دارد و قابل تغيير نيست . گزينه ي Track Opens هم حتما بزنيد تا اطلاعات كاملي از مخاطبان تان به دست آوريد . با انتخاب اين گزينه ، در آينده شما مي توانيد از ميزان باز شدن ايميل هاي ارسالي خود آگاه شويد .

گزينه ي ديگري وجود دارد كه مربوط به سيستم Google Analytics است . اگر درون سايت تان كدهاي Google Analytics را قرار داده ايد حتما اين گزينه را انتخاب كنيد . با انتخاب آن بخشي هم برايتان باز مي شود در آن بخش مي بايست يك نام دلخواه براي كمپين خود انتخاب كنيد تا Google Analytics كمپين شما را با آن نام بشناسد . از اين پس مي توانيد از طريق Google Analytics هم تا حدودي نتايج كمپين خود را پيگيري كنيد .

در اين بخش پايين اين قسمت هم دو گزينه وجود دارد كه مربوط به دو شبكه ي اجتماعي بسيار معروف Facebook و Twitter است . اگر اين دو گزينه را انتخاب كنيد ايميل ارسالي شما به صورت اتوماتيك از طريق اكانت شما ، در Facebook و Twitter منتشر مي شود .

در نهايت بر روي گزينه ي Next كليك كنيد تا به مرحله ي طراحي محتواي ايميل وارد شويد .

در اين مرحله مي توانيد به سه روش مختلف ، محتواي ايميل خودتان را بسازيد . مي توانيد از ايميل هاي آماده اي كه خود سيستم دارد استفاده كنيد ، مي توانيد خودتان محتوايتان را كد نويسي كرده ، همچنين مي توانيد از اديتور بسيار پيشرفته ي “ميلچيمپ ” استفاده كنيد . پيشنهاد ما گزينه ي آخر است . اين اديتور با دارا بودن قابليت ” كشيدن و رها كردن ” عمليات ساخت ايميل را بسيار ساده كرده است .

در اولين قدم مي بايست يك قالب پايه براي خود انتخاب كنيد تا به راحتي بتوانيد تغييرات دلخواه خودتان را بر روي آن پياده كنيد .

پس از انتخاب يكي از قالب ها وارد صفحه زير مي شويد :

پس از وارد كردن متن و عكس بر روي گزينه ي Next كليك كنيد . اينجا آخرين مرحله است همه چيز را مي توانيد چك كنيد . ليستس از تنظيمات انجام شده قابل مشاهده است . هر كدام را كه بخواهيد مي توانيد تغيير دهيد ، تنها با كليك كردن بر روي گزينه ي Edit .

همچنين در پايين صفحه يك منو وجود دارد كه ۵ مرحله ايي را كه پشت سر گذاشته ايم را نشان مي دهد . با كليك بر روي عنوان هر مرحله مي توانيد وارد آن مرحله شده و تغييرات دلخواهتان را اعمال كنيد . پس از اينكه از همه چيز مطمئن شديد ، نوبت به ارسال مي رسد . هم مي توانيد با كليك بر روي گزينه ي Send همين الان ايميل ها را ارسال كنيد و هم ميتوانيد به صورت زمان دار ارسال كنيد ، يعني ارسال ايميل در آينده به صورت خودكار انجام شود . براي اين كار بر روي گزينه ي Schedule كليك كرده و تاريخ و ساعت دلخواه تان را وارد كنيد .


برچسب: ، آموزش ارسال ايميل گروهي، ارسال ايميل انبوه تبليغاتي، سرور ارسال ايميل انبوه، نرم افزار ايميل ماركتينگ با ارسال نامحدود ايميل رايگان، پنل ايميل ماركتينگ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۸:۲۰:۰۴ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :